18.09.2024 07:30
Trgovina
ZAGREB, 17. rujna 2024. (Hina) - Industrija robe široke potrošnje (FMCG) u Hrvatskoj je u drugom tromjesečju ove godine ostvarila rast vrijednosne prodaje od 5,9 posto u odnosu na isto razdoblje lani, pokazalo je istraživanje "NIQ Shopper Trends" analitičke kuće NIQ koje u utorak prenosi magazin JaTrgovac.
Iako je rast, kako se navodi, još uvijek pretežno potaknut povećanjem cijena od 4,7 posto, dodatno dolazi od rasta količine (1,1 posto). Stopa rasta Hrvatske je pozitivna, ali niža nego što je bila u posljednja tri kvartala, kaže se u priopćenju. Najveću vrijednosnu prodaju u prehrambenoj kategoriji ostvarili su ohlađeno svježe meso, pivo, gotovi mesni proizvodi, sir i sladoled. Sve te kategorije bilježe količinski rast u drugom tromjesečju ove godine u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, pri čemu jedino gotovi mesni proizvodi bilježe količinski pad, a ujedno je u toj kategoriji zabilježen najveći cjenovni rast od devet posto u odnosu na prošlu godinu.

Unutar neprehrambenih kategorija u drugom tromjesečju 2024. vrijednosno su se istaknuli deterdženti za rublje, toaletni papir, dezodoransi, sredstva za čišćenje kućanstva i kuhinjski papirnati ručnici. Od tih kategorija, svaka bilježi pozitivan količinski rast osim kuhinjskih papirnatih ručnika. Najveći rast cijena od 13 posto zabilježen je kod deterdženata. Prema istraživanju, svi prodajni kanali u Hrvatskoj doživjeli su rast vrijednosti u zadnjih godinu dana zaključno s lipnjem 2024. u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.

Convenience kanal (trgovine na benzinskim postajama) je zabilježio značajan rast od 27,1 posto, dok su hipermarketi imali najniže stope rasta od 8,8 posto. Dodatno, male i velike trgovine mješovitom robom i kiosci smanjuju broj prodajnih mjesta za dva posto. U zadnjih 12 mjeseci zaključno s lipnjem 2024., prvih pet proizvođača zabilježilo je sporiju stopu rasta vrijednosti od 7,3 posto u usporedbi s cjelokupnom FMCG industrijom, koja je porasla za 12,7 posto tijekom istog razdoblja. Proizvodi privatnih robnih marki slijede sličan trend, sa stopom rasta od 9,7 posto. Privatne robne marke činile su 20,3 posto tržišnog udjela u Hrvatskoj u zadnjih 12 mjeseci zaključno s lipnjem 2024. godine. Nasuprot tome, drugi proizvođači generiraju rast FMCG-a višom stopom rasta od prosjeka industrije, navodi se u priopćenju.

DobitZAGREB, 18. rujna 2024. (Hina) - Poduzetnici iz Zagreba, Splita i Zadra ostvarili su najveću konsolidiranu neto dobit prošle godine, pokazuje analiza koju je u srijedu objavila Financijska agencija (Fina).

ZAGREB, 18. rujna 2024. (Hina) - Govoreći o najavljenoj poreznoj reformi čije detalje javnost još čeka, potpredsjednik Vlade i ministar financija Marko Primorac potvrdio je u srijedu tijekom 'aktualca' u Hrvatskom saboru da će Vlada uskoro predložiti povećanje praga ulaska u sustav PDV-a s 40.000 na 50.000 eura.

ZAGREB, 18. rujna 2024. (Hina) - Domaći startup iz područja turizma Turneo osigurao je 2 milijuna eura investicije od američkih investitora za daljnje širenje svoje tehnologije u turizmu, izvijestili su u srijedu iz tog startupa, dodajući da im to omogućava daljnje širenje na globalnom tržištu.

OSIJEK, 17. rujna 2024. (Hina) - U sklopu procesa industrijske tranzicije hrvatskih regija u utorak je u Osijeku održan 1. Strateški forum za Regionalni lanac vrijednosti "Hrana i poljoprivreda Panonske Hrvatske" čiji je cilj omogućiti poduzetnicima da odgovore na društvene izazove Panonskog bazena.

ZAGREB, 16. rujna 2024. (Hina) - Statkraft, globalna norveška energetska tvrtka koja proizvodi električnu energiju iz hidroenergije, energije vjetra i energije sunca, otvorila je novi ured u Zagrebu.